Varum blou

Ridningen på Varum blou gick super idag! Han kallas Prinsen, så jag skriver de haha. Iallafall Tova var med i stallet och vi gjorde iordning honom osv, och så gick vi ut i manegen. Väl där var han väldigt pigg, haha. Jag försökte lugna ner honom och göra han "villig" och mjuk. Jag gjorde många övningar osånt i skritt och han var jätte duktig! Hade de inte vart för gångarterna haha så skulle han säkert kunna tävla dressyr redan nu. Efter jag ridit kanske 20 minuter i skritt prövade jag i trav, han var hoppig och stissig som förra gången, men han lugnade ner sej och var jätte duktig efter ett tag! Fast gjorde typ bara trav 1 varv, bryta av och trav igen efter en stund eftersom han inte gått på länge osv. Men islutet kunde jag "till och med" trava lugnt och "fint" på volten. Så duktig ♥ Prövade inte gallop oså idag, eftersom jag antagligen ska börja rida han regelbundet nu, så kan vi lika gärna träna på de andra tills han kan de, och sen gå vidare. När jag ridit kanske 40 minuter gick vi ut och skulle kolla om vi kunde skritta av han i padocken, men nä. Där började han krångla som fan haha! Han vägrade gå fram och liksom hoppade upp och ner på stället typ. Så stog han där vid stallet och drog sej mot stalldörren haha. Så jag hoppade av, lät han backa, sen gå fram, backa, gå fram osv tills han var lugnare och lyssnade mer på mej. När han slutade hålla på och dra sej och gick fram mer, gick jag in i stallet och "avlsutade när de gick bra" eller vad man ska säga haha. Sen mockade jag, fixade iordning han osv och så tog jag bussen hem. Nu sitter jag här och lyssnar på musik, haha standard. Tova tog lite bilder oxå. Jag har tajts och palladium på mej haha. Men jag ska ta dit ridkläder nästa gång.
De är 2 helt olika ljus därför ser färgen annorlunda ut. Men han är inte fux, utan typ choklad brun. 
Visst är han fin? ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0