Tvär rolig ridning (sjukt långt inlägg)

Hahaha asså jag dör har typ inte skrattat så här mycke på tvärlänge, de kommer säkert låta helt tråkigt osv. men de va fan sjuktkul. Iallafall, vi fixade iordning hästarna osv. och så var de någon annan som skulle rida Aramis. De regnade så vi gick in och ställde dom i stallet. När vi hade fixat iordning gick vi ut och red i padocken, (de regnade, men de finns ingen manege). De gick bra i början, men de blåste som fan så han va jobbig. Tränade på vanliga saker osånt. I traven prövade jag att trava i en åtta, alltså de låter ju hur lätt som helst men han e unghäst så han e osäker osv, gjorde ju massa annat oxå men ah. I gallopen prövade jag att byta varv, utan att sakta av. Han kunde! Trodde jag faktiskt inte. I slutet prövade vi att hoppa något hinder, de gick väl bra ibörjan. Sen hoppade vi av och höjde. De gick väl också bra, sen hoppade vi av och hjöde till de högsta på sockerbiten, vilket är typ 60, den är högre än den vissa kanske har. Då gick vi fram så att de kunde kolla på de osånt, och då puttade Danilo ner bommarna med mulen hahha. Vi hoppade av och fixde och sen prövade jag att hoppa de. Ferdinan ÄLSKAR sockerbitar, han styr jämt mot dom och om han får chansen går han upp på dom oxå hahaha. Så han styrde mot sockerbiten och han e stark haahhah. Så vi rev haha. Så vi hoppade av igen, typ 4 gången på 5 minuter elr nått hahahaha och då skrattade jag så mycke att jag inte kunde hoppa upp, jag lixom kom halvvägs och sen "fastnade" jag för jag skrattade så mycke. När vi hade ridit färdigt gick vi in till stallet, jag skrattade fortfarande och Josefine med haha. Då tog vi av sadeln, tränset osånt och sen skulle jag sätta på grimman. Han är jättejobbig med att sätta på träns/grimma på och man får typ stå där i 10 minuter innan man har på den. Så skrattade jag såå mycke, alltså kunde fan inte andas. Så jag fick inte på grimman, Josefine skrattade oxå jätte mycke hahaaha så va vi ju tvungen att ha han i något så kom Josefine med ett sånt här grimmskaft med en kloss, ni vet? Som man sätter fast dom i spiltan på t.ex ridskolor. HAHAHHAHAA och den räckte inte ens runt halsen hahahhaa. Men vi prövade med den så kom ägarens barn och ba behöver ni hjälp? Vi skrattde så mycke att vi inte kunde säga ja haha, men Jossi fick efter en stund fram ett ja hahaha. Sen tog "barnet" en grimmskaft och vi försökte kanske 10 minuter till haha, men tillslut lyckades vi, asså ja skratta så mycke så ja nästan kissa på mej fan. Men när vi tillslut skulle släppa ut dom i hagen så va de en tant som ba, med världens häxskratt, häähähä dom vill inte gå ut dom. Sen påväg ut hähähäh nu ska dom ut i hagen dom små rackarna och massa annat tvärroligt så när vi kom till stallkammaren, där de är ett litet trappsteg upp, skratta ja så jag inte kunde lyfta benen, asså de gick inte jag stog typ där i 1 minut för ja kunde verkligen inte lyfta benen haha. Sen så kom Melinda osv så åkte dom hem och så kom pappa, och nu är jag hemma, säkert ingen som orkar läsa detta inlägg, haha men ja hade ändå inget å gö och de va så kul så ah, detta va inte ens allt som hänt haha! Vet inte igentligen varför allt va så roligt haha, men de blev de!
finaste Ferdinan ♥
//Yrsa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0