Ridning

Idag har jag ba vart i skolan, och efter skolan följde jag med Johanna hem och sen träffade vi Sandra vid torget. När Sandra hade kommit tog vi bussen till skrabbe och väntade på 22 i 30 minuter haha. När den hade kommit tog vi bussen till Sandras häst. När vi kom dit fixade vi iordning honom osv och så gick vi upp till manegen. Där släppte Sandra honom så att han fick va lös och springa av sej. Han är en travare, 11 år, fast nyss inriden. När han hade fått springa osånt kanske en kvart, "provred" jag honom. Han gick fint i skritten på tyglen osv. I traven var han så jäävla skumpig, eller inte skumpig han lixom hoppade igenom traven hahahahaha. Sandra sa att "alla" andra som ridit honom ramlat av haha. Iallafall traven gick väl oxå bra, lite svårt att få han koncentrerad på att gå fint bara. I slutet försökte jag ta gallop fattningar men han bara ökade och ökade i trav haha.. Han har inte galloperat så många gånger och han har gått på bete hela sommaren osv. Jag kanske ska hjälpa till och rida honom 3 gånger iveckan. Men de är inte säkert. Iallafall nu är jag hemma och gör ingenting. Ni har fortfarande inte kommenterat ni skulle vilja vi blogga om haha.
 

Ferdinan ♥

Kommentarer
Postat av: Amanda!

Kan inte ni börja videoblogga? ;)

Svar: jo de ska vi nog kunna göra :)
Melinda Yrsa Josefine

2012-09-04 @ 20:18:42
URL: http://pandiiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0