Dagens ridning

Idag åkte jag till stallet direkt efter skolan, jag mockade så fort jag kom dit, sen hämtade jag Prinsen i hagen, för de börja regna, sen fixade jag lite i skåpet oså, ryktade honom, bytte om osv och så gick jag ut till manegen. Jag skrittade länge, gjorde övningar som Kyras fyrkant osv. ett tag gick han fint på tygeln i nåra varv, alltså han brukar ju gå på tyglen, men han drar alltid upp huvvet då och då, så man får "börja om". Jag travade i en åtta, på volter osv, minskade och längde på traven. Sen prövade jag gallop, med för långa stigläder (kortar dom alltid nått hål innan jag galloperar, för tycker de blir änklare i hans bockningar) så gjorde han världens bockning och ja trodde seriööst att jag skulle flyga åt helvete HAHA ja skojjar inte. Men jag satt kvar, kortade stiglädren och "börja om från början" Då kom han fram i en hyffsad gallop, men ja e lite försiktig med skänklarna för han ökar oftast så mke att han snubblar då, så han bröt av efter typ ett halvt varv, fattade ny gallop, han höll den i kanske oxå ett halvt/ett helt varv. Testade i andra varvet, och där va han superduktig! Han höll den i typ 2-3 varv, duktg ♥ Sen travade jag av och skrittade av på långa tyglar. Fixade iordning han, och allt annat och sen så åkte jag hem, missade bussen för vet inte när dom går, så fick vänta en halvtimme på den, och mina hörlurar har pajjat, så jag had ingen musik, och de ändå jag hade i väskan typ var musikprovlappen, så övade lite på de men de va ändå bra för har ju provet imon.  Nu e jag hemma och skypear med nåra, haha (nolife) adda yrsabengtsson hhaha. 
 
//Yrsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0