Ridnigen på Prinsen

Jag kom till stallet och skulle ta in han från hagen så blev han rädd för en silvrig bil och kastade sej bakåt. hahaha ja skojjar ite jag blev tvääärrädd hahahhahaha. Så backade jag, gick fram igen osv, men han flög bakåt igen. Så jag släppte ut han i hagen igen. För hade på mej mina Palladium som redan då var helt leriga och tvättade dom fan för typ två dar sen. Så jag mockade och fixade iordning och gick ut till han igen. Han gjorde samma sak flera gånger, så va tvungen att backa, gå fram, backa gå fram osv. Stog fan med han i säkert en kvart. Fixade iordning han i stallet, haha ja va fettsur. Så gick jag ut i manegen och så skrittade jag mest, de va en unghäst där som skrittade runt, så Prinsen va helt uppstressad. Alltså de känndes som han gick på tå hela tiden, eller vad man säger och minsta lilla ljud så ryckte han till. Jag tycker de är roligt att rida svåra/busiga/utmanade, you get it. Sånna hästar iallafall, men ibland e de så jävla jobbigt så jag avlider ju. Tänk va skönt att ha en häst som gör den va man ber om? Och inte en häst som e olydig och helt sjuk hahahha. Men de är ju kul oxå såklart. Iallafall, jag skrittade i typ en halvtimme, han va väldigt okoncentrerad, vilket jag oxå var tror jag haha. Sen travade jag några varv, i både höger och vänste varv, så skrittade jag av. Blev inte så mycke idag men va så himla trött, och blev så irreterad på han ibörjan så ja pallade han ite hahahah. Men hoppas de blir bättre på onsdag iallfall, loveu ♥
//Yrsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0