Ridning på Ferdinan

Idag red jag på Ferdinan, hollänskt halvblod, 6 år. Vi gjorde iordning dom osv, sen red vi i padocken. Ibörjan försökte jag göra han mjuk, ställa han osånt, vilket gick bra. I traven gick han fint på tyglen osv. I galoppen hade han lite svårare med, han flängde upp med huvudet ibland, så jag var tvungen att börja om från början typ med formen haha, och i kortsidan så lixom tryckte han sej mot mitten. Men efter ett tag gick de bra. Jag gjorde lite olika övningar, hjälper och han e ju ung, men verkade förstå de mesta! Jag tyckte faktiskt om honom, betydligt mycket mer än jag gjorde med Aramis och Kahn (fast Kahn han red jag ju typ inte). Islutet prövade vi att hoppa några sockerbitshinder, och han va så gullig hahahahha jag dog, han försökte gå upp på sockerbitarna istället för att hoppa hindret och när han väl hoppade så slog han i med bakbenen och var nära på att riva, inte lika gulligt kanske haha. Men i helhet så tyckte jag att de gick bra! Sen gav vi dom foder, fixa dom osv, så åkte vi hem. Jag ska nog rida han nu, tills jag kanske ska rida en annan häst, men orkar inte skriva de här om de inte ens blir nått. De kommer antagligen upp bilder på mej och Ferdinan ikväll! ♥
finaste beda ♥♥
//Yrsa
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0