Ridnigen på Prinsen!

Jag kom till stallet, fixade iordning allt, red ut till padocken. Jag tränade på de vanliga, mjukgörande, övningar, hjälper osv. Han var sjukt stel idag! Men han hade vilat i två dagar på rad.. Efter nåra "varv" på Kyras fyrkant så mjukade han upp sej lite i bogen iallafall. Han bråkade även med formen, och va allmänt stel. I traven var han väldigt pigg, fast de är ju inte så konstigt när han har vilat. Men han var ändå duktig, han var lite för pigg bara, men han lyssnade ändå. Gjorde inte så mycke övningar i just traven idag, travade mest på spåret och på volten. I slutet när jag skulle trava av han på långa tyglar så gjorde han ett världens dampryck i hörnet och gjorde en bockning. HAHAHAHAHHHAA ja ramlade av. 2 gånger på en vecka vafan!? (ramlade ju av chack) jag har skillz. Iallafall de gjorde inte särskilt ont, men jag var inte berädd någonstans. haha cpbus ♥♥ Sen hoppade jag upp igen, tog ett halvt varv trav på volten, slutade innan han skulle ha tid att börja igen. Sen skrittade jag av och så gick ja in i stallet, fixade iordning han osv. Hahahahahah alltså de med bockingen, han har bockat många gånger, både i trav och i gallop, och jag har ju såklart inte suttit där helt chill som om inget hände, men ja har ändå inte vart särskilt nära på att ramla av? och nu i trav haha. Menmen jag var inte berädd och hade långa tyglar oså. Han e ju som han e den bushästen ♥
*arkivbild* har inga nya.. 
//Yrsa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0