Prinsen ♥

Idag var jag uppe hos Prinsen. Jag mötte Josefine vid skrabbe och så åkte vi Kippholmen och så gick vi till Fåglevik stallet (?) där Prinsen står. Vi fixade iordning han osv, och så gick vi ner till manegen. Hahaha asså förra gången jag red han visste jag inte hur man satte på ljuset, de va tvärmörkt, och nu leta vi i typ 5 minuter, och så va den vid dörren.. haha så mobbade. Iallafall idag så gjorde jag övningar i skritten, mjukade upp han gjorde hjälper osv. Han va jätte duktig, kom ner på tyglen och trampade under sej. Jag travade och även de gick bra. Jag prövade även att ta gallop fattning denna gången, och efter mycke ökad trav så kom han fram i gallop! De trodde jag faktiskt inte att han skulle göra haha. Men han hade väldigt snabb gallop, och han nästan låg ner i hörnerna kändes de som haha, trodde fan ja skulle flyga åt helvete ett tag haha. Men eftersom de gick rätt okej prövade ja även andra varvet lite senare och där gick han oxå fram i gallop efter ett tag, han var likadan där. Men han var ju duktig ändå! Jag skrittade av han i padocken och han bråkade ingenting. Sen fixa vi iordning han osånt, och så tog vi bussen hem. Nu sitter jag hemma och lyssnar på musik, haha alltid. c ya 
 

finis ♥
//Yrsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0